woensdag 13 augustus 2014

vest breien

Ik kocht in maart van dit jaar Holst supersoft met het plan om daar een vest voor mezelf van te breien. Ik had toen al helemaal in mijn hoofd hoe het er uit moest gaan zien.


Uiteindelijk heb ik een ontwerp getekend waarbij ik de signaalrode kleur (helemaal linksboven) niet heb gebruikt. De kleurtjes in het patroon zijn indicatief, ik gebruik in het echt een ander kleurverloop.
Het patroon is opgebouwd uit verschillende (door mij aangepaste) patroontjes die ik op internet vond.

Ik ben al een eindje op weg met breien. Ik brei van boven naar beneden in faire-isle techniek. Tenminste, in het onderste deel gebruik ik drie in plaats van twee kleuren. Dat breien met drie kleuren gaat wel een stuk langzamer dan met twee, maar ik ben erg tevreden met het resultaat. Wordt vervolgd.....




6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk vestje wordt dat! Van boven naar beneden breien ken ik niet, maar het is wel handig bij het bepalen van de lengte van het vestje. Fair-islebreien vind ik zelf ook heel leuk om te doen, maar nog niet eerder met drie kleuren tegelijk. Heb je dan twee draden om de ene hand en een draad om de andere hand of houd je ze alledrie om één hand?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er nu al mooi uit! Prachtige kleuren! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat GAAF!!! Mooi garen is dat hè, Holst Garn Supersoft! Maar vooral de manier waarop jij het hier gebruikt met deze kleuren en deze patroontjes ingebreid vind ik prachtig!!!
    Ben wel net als Marian benieuwd hoe je de drie kleuren tegelijkertijd hanteert. Heb je misschien de "Norwegian knitting thimble"? Zo'n soort vingerhoed met 2 ogen om 2 draden tegelijk met 1 hand te voeren. En dan de 3e draad met de andere hand.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb inderdaad een breiring, maar kan daar niet heel goed mee overweg. Op zich is het heel handig om de draden uit elkaar te houden, maar het is moeilijk om de draadspanning gelijkmatig te houden. Daar moet ik nog wel even mee oefenen. Ik heb de ring dan ook aan de kant gegooid en brei nu gewoon zonder. Daarbij heb ik de twee hoofdkleuren in mijn linker- en rechterhand en de derde kleur laat ik wisseld meelopen, maar heb ik toch het meest ook in de linkerhand.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat wordt prachtig. Ik ben nu al nieuwsgierig naar het eindresultaat.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge, wat wordt dit mooi, zowel qua kleur als motief. Prachtig zoals je de kleuren in elkaar laat overlopen. Ik ben net als Monique heel benieuwd naar het eindresultaat!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...