maandag 26 mei 2014

Heart mandala

Ik heb een nieuwe mandala gehaakt in de overlay crochet techniek. Voor het eerst heb ik besloten om er een kooppatroon van te maken, omdat het opschrijven van een overlay patroon heel erg veel werk is.

Zoals gewoonlijk ben ik begonnen met het tekenen van een mandala

En toen aan de slag: Ik gebruikte voor dit patroon 100% katoen van het merk Rico Essentials cotton dk. In de kleuren geel (nr. 62), groen (nr 65), blauw (nr. 27) en roze (nr. 12). Ik haakte met haaknaald nr. 3,5. Uiteindelijk is de afmeting van de mandala Ø 24 cm.



Je kunt het patroon kopen via Ravelry. Het kost € 3,= en is verkrijgbaar in Nederlands en (Amerikaans) Engels

2 opmerkingen:

  1. Wow, het is prachtig! Ik ga eerst toch nog eens met je "onderzetters" in die techniek oefenen, dat lijkt me wel een goed idee. Groot gelijk dat je er een kooppatroon van maakt, want ik heb aan dat andere patroon wel gezien hoeveel werk er zit in het uitschrijven. Dat is ook zeer uitgebreid!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk geworden en gelijk heb je!Je hoeft niet alles 'weg te geven' ;-).Succes met je kooppatroon!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...