dinsdag 25 maart 2014

fröbel

Ik deed vanochtend even snel een zwart vest aan. Altijd goed, past overal bij en zit heel lekker. Maar is wel een beetje saai.

Nog voordat iedereen de deur uit was, tussen het smeren van de boterhammen door, fröbelde ik een broche in elkaar.

Ik nam: twee cocktailprikkers, niet al te dik garen, twee kraaltjes, een speldje en een beetje (doorzichtige) hobbylijm..

Daarna zette ik 10 steken op en breide 5 toertjes in ribbelsteek (dus gewoon alles recht). Halverwege de zesde toer stopte ik. Ik heb de draad op ongeveer 60 cm afgeknipt en van dit stuk een bolletje gedraaid. Daarna stak ik beide prikkers door het bolletje heen en smeerde dit goed in met lijm en deed ook een beetje lijm over de steken op de prikker. Aan de uiteinden van de prikkers lijmde ik de twee kraaltjes. Een speldje aan de achterkant en wala ik heb een opgefleurd zwart vestje.......


9 opmerkingen:

  1. Slim van jou. Zo wordt een gewoon zwart shirt toch heel persoonlijk.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel cool! Dat idee van de kralen neem ik mee. Heb je deze wel eens gezien?
    http://hatseflatser.blogspot.nl/2012/12/kerstkaarten.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, die kende ik nog niet. Leuk idee op een kaart. Ik maakte deze broches al toen ik een jaar of 14 was. Mijn oma leerde het me.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ze wel op kaarten gemaakt, maar als broche is ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig, ik heb dit ook wel eens gedaan (als kind) maar ik geloof niet dat ik er een broche van gemaakt heb. Het ziet er echt zo schattig uit he, zo'n inimini breiwerkje! Goed idee om daar je zwarte vest mee 'op te leuken'! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk idee hoor, zo heb ik de geboortekaartjes van onze zoon gemaakt. Een breiwerkje op de voorkant met daaronder "wij zijn uitgebreid".

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! Deed het vroeger op die pennetjes waar je krulspelden mee vastzette!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...