vrijdag 31 januari 2014

Gympsloffen

Deze sloffen

stonden al heel lang op het verlanglijstje van mijn dochter. En toen ik een what'sapp kreeg van mijn broer(tje) dat hij die zo gaaf vond wist ik dat het niet lang meer kon duren voor ik ze ging haken

Ik weet niet hoe het met de sloffen bij jullie in huis gaat, maar bij ons willen ze nog wel eens buiten worden gebruikt. Niet heel handig als het nat is buiten.

Ik kocht hier een beschrijving voor het maken van zolen via ravelry. Maar jongens, wat een geklieder met siliconekit. In de beschrijving staat dat de zolen zo klaar zijn. Tijd is natuurlijk een relatief begrip, ik bedoel wat voor de één snel is, duurt voor de ander heel lang, maar ik vond de droogtijd van een week best lang duren ....En eigenlijk zijn de zolen nog steeds niet helemaal droog. Ik heb het idee dat mijn dochter zo tegen de muur op kan lopen, omdat ze vastplakt (ha, ha).



Maar volgens haar zitten ze heerlijk en ik moet zeggen ze zien er ook best leuk uit. Broer(tje) heeft al geroepen dat hij ze ook wil. Pfff, hij heeft maat 45.........

12 opmerkingen:

  1. Haha wat een gedoe met die droogtijd. Is dat wel normaal dat het na een week nog nat is?
    Ze zijn wel super leuk geworden. Succes met de grotere versie voor je zoon ;-)

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha dat is een flinke maat om te haken maar wat zijn ze leuk zeg
    is het de bedoeling dat wij onze maten ook gaan doorgeven ? :-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha,ha, ik las dat je twintig ook gaat haken, misschien een leuk projectje voor haar. Om in te komen laat maar zeggen...

      Verwijderen
  3. O, man, maat 45.... Ik moest ook sokken breien in zo'n grote maat. Of er geen eind aan komt!
    Ik ga ook van die gehaakte gympjes maken, binnenkort, maar dat is voor een babietje :-)
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh ik vind ze geweldig leuk zeg,jammer dat die zolen zoveel werk is,maar ziet er wel puik uit,al zie ik niet de onderkant op de foto's....leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zien er wel gaaf uit. Ik snap wel dat er meer liefhebbers voor zijn. je moet even geduld hebben maar dan heb je ook wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat misschien makkelijker is.. de zolen haken met 1 draad waar je de slof mee haakt + een draad touw.
    dan wordt het stevig, je kan er (even) mee naar buiten lopen en je hoeft geen week te wachten !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik bedoel dus dat je ze haakt en dan als de zool klaar is gewoon verder haakt met het garen wat je verder gebruikt voor je slof.. dus NIET apart haken en dan er onder naaien

      Verwijderen
    2. In deze sloffen zit zelfs nog een derde binnenzool van vilt. En de zolen zijn nu waterdicht. Maar ik snap wat je bedoeld en ga zeker experimenteren! Volgens mij kan je ze op jouw manier achteraf waterdicht maken. Ik laat het wel weten of het lukt...

      Verwijderen
  7. Supermooi resultaat! Origineel ook trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...