dinsdag 5 februari 2013

Theepotje



Dit is het theepotje uit het boekje Zoetigheid haken. Nou ja, bijna dan. Het patroon was een beetje gek. Twee halve eitjes die je op elkaar moest naaien, zodat er midden over het potje een naad kwam te lopen (lelijk). Ik heb het patroon dus aangepast. De bovenkant (tot en met de roze streep) is volgens het patroon, de rest heb ik zelf verzonnen. Het potje is ongeveer 6 cm hoog. Als je het patroon in het boekje volgt wordt het theepotje 8-9 cm hoog en wat breder. Alles is gehaakt met haaknaald 1,5.



9 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Ook het kopje is grappig. Zelf heb ik al verschillende theepotjes uitgeprobeerd maar steeds wordt het tuitje raar, de jouwe is mooi. groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk resultaat! Ik houd ook niet van onnodige naadjes, dat is al het eerste dat je dan aanpast!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superschattig, daar gaat veel mee geapeeld worden!
    Tineke
    bolllies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die is ook liefff!! Ik heb vandaag dat theekopje gehaakt uit het boekje n.a.v. je vorige berichtje en die beschrijving is eveneens redelijk wazig en summier...er wordt wel wat van je improvisatievermogen (wat een woord:-)) gevraagd! Ik heb ook de nodige aanpassingen moeten maken om tot iets te komen waar ik me in kon vinden...hahaha..Zal hem binnenkort ff showen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het boekje is duidelijk geschreven voor de creatieve geest! LOL
      Akkelien (de breimeisjes) heeft er ook al ervaring mee ;-))

      Verwijderen
  5. Leuk hoor. Alleen aan een kopje heb je natuurlijk niks. Ik hoop dat je nog niet was uitgedroogd. Eindelijk kan je het kopje vullen. Lekker aan de thee zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...