zaterdag 16 juni 2012

Fietszadelhoesje

Als je je fiets een dagje bij het station neerzet, heb je grote kans dat je bij terugkomst een (reclame)hoesje op je zadel aantreft. Dat bracht mij op het idee om mijn zadel maar eens zelf te pimpen.









Als uitgangspunt heb ik drie cirkelvormige granny's genomen. Het patroon vind je hier.

Met lichtblauw worden de cirkels als volgt aan elkaar gehaakt:
De voorste cirkel:
Tussen de groepen van drie stokjes:  telkens 3 stokjes en 1 losse dit 8 keer herhalen (= 9 groepjes) in de laatste 3 tussenruimtes haken als volgt: eerste tussenruimte, 3 stokjes, 3 lossen, 3 stokjes, 1 losse. Tweede tussenruimte, 3 stokjes, 1 losse. Derde tussenruimte, 3 stokjes, 3 lossen, 3 stokjes, 1 losse. sluit de toer met een halve vaste.

De andere twee cirkels als volgt:
eerste tussenruimte: 3 stokjes, 3 lossen, 3 stokjes, 1 losse volgende 6 tussenruimten 3 stokjes, 1 losse, bij de laatste afhechten. Er blijven dan 4 tussenruimten over.
Cirkels aan elkaar haken, waarbij bij de bovenste twee cirkels de delen zonder lichtblauw deel tegenelkaar aanliggen.

Haak om het geheel in elke tussenruimte 3 stokjes en 1 losse. Herhaal dit 4 keer (= totaal 5 toeren). Haak een koord en rijg dit door de rand.

18 opmerkingen:

  1. Zo die is echt super gaaf.
    Zo jammer dat ik niet kan haken:(
    Lieve groetjes Margarita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je je fiets met dit zadelhoesje aan het station laat staan, is het zadelhoesje straks foetsie.
    Mooi patroon, ga ik zeker ook maken. Al staat mijn fiets nooit bij het station.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Mooi klusje voor de zomervakantie straks! Leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk! Dank voor het delen..ga ik vast eens maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi,

    Wat leuk!!! Ik ben direct maar volger van je blog geworden. Vind het leuk wanneer je mijn blog ook eens komt bekijken.

    Groet Ada
    www.stijlenzo.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk leuk! Dit ga ik ook vast eens maken, voor mezelf of voor m'n dochter...
    Bedankt voor het delen van de werkbeschrijving!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig!!! Maakt meteen je fiets een stuk leuker. Ik weet wat ik ga doen op vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super leuk, kwam m tegen op pinterest!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw wat leuk die zadelhoes, maar ben je niet bang dat hij gejat wordt? Ik heb nogal een kapot zadel dus ik denk dat ik deze ook ga haken , leuk!
    Hendrika

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dat valt wel mee, na al die tijd zit ie er nog steeds op ;-)

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...